Vergroten/verkleinen
Cliënt en Cicero zorggroep medewerker

Cicero rondt opvolgingsaudit HKZ 2020 succesvol af

15 december 2020

Vandaag is de opvolgaudit HKZ 2020 succesvol afgerond. Cicero is weer met vlag en wimpel geslaagd en heeft vele complimenten gekregen voor haar eigenwijze koers, enthousiasme en betrokkenheid bij cliënten en mantelzorgers.

In tegenstelling tot eerdere jaren, deed externe auditor Leo Poldervaart vandaag digitaal verslag van zijn audit-ronde langs verschillende locaties, bedrijfsonderdelen en gremia van Cicero (Bedrijfsbureau, Cicero Zorgservice, Cicero Zorghuis, Huize d’Alzon, Cicero Residentie, Cicero Thuis en dagvoorzieningen, Innovatie & Organisatie Ontwikkeling en de Professionele AdviesRaad). Door corona heeft de audit plaatsgevonden in 2 delen (5/6 oktober en 14/15 december). Ook heeft veel meer op afstand plaatsgevonden dan ooit tevoren. Echter naar volle tevredenheid.

Een groot aantal onderwerpen is in gesprek met raad van bestuur, directie, zorg- en locatiemanagers, teammanagers, hoofden, zorgmedewerkers en behandelaren de revue gepasseerd. Er is uitgebreid stilgestaan bij de coronacrisis en de veerkracht die dit vraagt van een organisatie. Tegelijkertijd was er ook volop ruimte voor andere onderwerpen. Een kleine greep uit deze onderwerpen is: de implementatie van de Wet zorg & dwang, voortgang Medewerker Cruciaal, palliatieve zorg en de verhuizing van de terminale zorg naar Cicero Zorghuis, calamiteiten, toename van gedragsproblematiek, stand van zaken ondersteuners individuele zorg, visie op dagvoorziening, Ouderenzorg 8.0 en de processen bij HR en Cicero Zorgservice.  

De auditor was wederom te spreken over hoe wij ondanks alles de basis op orde hebben met oog voor de cliënt, open staan voor leren, verbeteren, innovatie en het vooral echt samen met elkaar doen. Samen leveren we goede en verantwoorde zorg! Daar mogen we echt trots op zijn.

Bijzondere waardering werd uitgesproken voor:

  • Ouderenzorg 8.0 en hoe deze eigenwijze koers zijn weerslag al vindt in de praktijk (o.a. visie op dagvoorziening).
  • Slimme zorg: de auditor was zeer onder de indruk van de veiligheidsrondgang in Cicero Zorghuis met de SmartGlasses. Een mooie en effectieve manier om zorg op afstand te bieden.
  • Eigenaarschap en de betrokkenheid van iedereen.
  • De efficiënte manier van werken met Topdesk waardoor deficiënties gelijk worden opgepakt.

De auditor kwam geen enkele 'bevinding' (lees: tekortkoming) tegen en was vol lof over Cicero en de manier waarop zorg wordt verleend.

We mogen met z’n allen weer trots zijn op het resultaat, trots zijn op Cicero, want dat zijn we sámen! We werken samen heel bewust aan de kwaliteit van leven voor onze cliënten en de bevestiging dat we dat goed doen, is een kroon op ons werk. Daarin groeien we, elke dag opnieuw, met nieuwe ideeën, samen, en ieder (samen)werkend vanuit z’n groene zorghart, dat volop klopt. Dát maakt dat we goede zorg kunnen verlenen en dat we dat ook aan anderen kunnen laten zien.