Niet tevreden?
Toch kan het best wel eens voorkomen dat u niet helemaal tevreden bent over de zorg of over de manier waarop u bejegend wordt of over bepaalde voorzieningen. Bij Cicero vinden wij het belangrijk dat u uw onvrede dan meteen kenbaar maakt aan ons, zodat wij uw klacht in een vroeg stadium kunnen verhelpen en de kwaliteit van onze zorg kunnen verbeteren.
Hoe maakt u uw onvrede of klacht kenbaar als u er met de betrokkene zelf niet uitkomt?
- U kunt een gesprek aangaan met de cliëntvertrouwenspersoon of de klachtenfunctionaris van uw zorglocatie of van Cicero Thuis of Cicero Revalidatie & Herstelzorg.
- Leidt dit niet tot het gewenste resultaat dan kunt u een formele klacht indienen bij de Klachtencommissie van Cicero Zorggroep (klachtencommissie@cicerozorggroep.nl). De afspraken die binnen Cicero Zorggroep gemaakt zijn rondom het omgaan met klachten zijn vastgelegd in de folder 'Klachtenregeling cliënten Cicero Zorggroep'*. Genoemde afspraken zijn gebaseerd op de 'Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg' (de Wkkgz).
- Bent u niet tevreden met de afhandeling door de Klachtencommissie dan kunt u zich wenden tot de Geschillencommissie.
- Bij structurele tekortkomingen of calamiteiten kunt u een melding maken bij het Landelijk Meldpunt Zorg.
* De uitgebreide versie van de Klachtenregeling Cliënten vindt u hier.