Cicero Zorggroep heeft bestaansrecht omdat cliënten, mantelzorgers en/of familieleden hun vertrouwen in ons stellen. Vertrouwen waar we elke dag hard aan werken en dat we op gezette tijden toetsen door ‘in gesprek’ te gaan met onze cliënten, hun familieleden en mantelzorgers en onze medewerkers. Dat toetsen doen we zelf of laten we doen door een extern bureau.
In het voorjaar van 2015 hebben we met onze cliënten en hun mantelzorgers gesproken over de voorwaarden en wensen die zij belangrijk vinden in de zorg- en dienstverlening bij Cicero Zorggroep. Uit die gesprekken blijkt onder meer dat cliënten en mantelzorgers het ‘vanzelfsprekend’ vinden dat de kwaliteit en veiligheid van de zorg en behandeling, de schoonmaak, het eten en drinken en de woonomgeving in orde is. Naast deze basis rondom zorg en behandeling zijn er nog 5 principes die cliënten belangrijk vinden: hun identiteit, een thuisgevoel, een duidelijk aanspreekpunt, 'afspraak is afspraak' en communicatie vanuit een gelijkwaardige basis.
Op basis van deze uitkomsten heeft Cicero Zorggroep deze onderwerpen tot haar ijkpunten voor kwaliteit gemaakt. Om te zorgen dat de randvoorwaarden voor het leveren van deze kwaliteit in orde zijn, wordt gedurende het jaar op verschillende momenten en manieren de kwaliteit gemeten. Daarbij maken we onderscheid in de tevredenheid van cliënten en medewerkers, zorginhoudelijke kwaliteit en veiligheid, medezeggenschap en een jaarlijkse toets op ons kwaliteitskeurmerk (HKZ).
Download hier het Cicero Zorggroep Kwaliteitsjaarverslag 2023
Tevreden cliënten en goede zorg
Cicero Zorggroep neemt deel aan Zorgkaart Nederland, de grootste ervaringswebsite voor de Nederlandse gezondheidszorg, waar mensen hun ervaringen met de zorg delen met elkaar. De actuele cijfers kunt u terugvinden op de site van Zorgkaart Nederland.
Bezoeken Inspectie voor Gezondheidszorg en Jeugd
Wanneer de Inspectie voor Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) Cicero Zorggroep en haar locaties heeft bezocht, publiceren zij een inspectierapport op de website van het IGJ.