Vergroten/verkleinen
Cliënt en Cicero zorggroep medewerker

Kwaliteit meten aan de hand van 'Tevredenheid over zorg en zorgovergangen'

De indicator 'Tevredenheid zorg en zorgovergangen' beschrijft de ervaring van patiënten over de geleverde zorg door de gehele GRZ-keten. De ervaring van de patiënt is een belangrijk criterium voor kwaliteit. Het tijdig en naadloos aansluiten van zorg is essentieel voor patiënten.

Deze indicator wordt gemeten binnen de cliënttevredenheidsmeting (CQ-meting), die cliënten binnen 6 weken nadat zij uit zorg zijn gegaan bij Cicero Revalidatie en Herstelzorg ontvangen.

Cicero Revalidatie en Herstelzorg heeft afspraken vastgelegd in een convenant met ziekenhuizen (Zuyderland Sittard/Heerlen, MUMC+), verpleeghuizen in de regio en Adelante. Huisartsen, thuiszorg en behandelaren in de eerste lijn ontvangen altijd een schriftelijke overdracht van ons nadat de behandeling binnen de revalidatieafdeling stopt.

Vraag CQ Cicero GRZ
Welk cijfer geeft u de overgang van het ziekenhuis naar de revalidatieafdeling? 7,6
Welk cijfer geeft u de overgang van de revalidatieafdeling naar de plek waar u nu verblijft? 7,9
Welk cijfer geeft u de gehele keten van zorginstellingen die geriatrische revalidatie aanbieden? 7,8